måndag 26 november 2012

Thanksgiving

Dagarna har rullat på i 100 miles/hour!! Vi har firat Thanksgiving, jag har haft lediga dagar och jag har shoppat loss totalt på rean! Thanksgiving firade jag med min familj, deras vänner och två av mina egna vänner som jag bjöd in! Vi hjälpte till att laga mat hela dagen lång, då menar jag mycket mat! Kalkon, fyllning, squash i olika former, pumpaj, potatismos, tranbärssylt på tre olika vis osv. Kalkonen förberedde vi dagen innan, den skulle stå in någon sorts vattenbad men kryddor över natten. Dagen efter var det dags att fylla den och låta den vara i ugnen i ca 6 timmar.


Det har såkallat varit black friday (natten/dagen efter Thanksgiving) och i nästan vartenda butik har det varit 40 eller 50% på hela sortimentet i butikerna, gammalt som nytt!! Det är ju underbart samtidigt som det är farligt!! Jag, momo och netti åkte vid tolvslaget till köpcentrumet för att midnattsshoppa, var ju hemskt, stod i kö i två timmar för att köpa ett litet plagg!! Aldrig mer igen! haha

Dagen efter så åkte jag och träffade Sandra, vi åkte till Tysons Corner för att shoppa lite till. Jag bara shoppade och shoppade, det var ju rea, nu eller aldrig tänkte jag!!!

Räknade på det efter helgen och kom då på att jag hade spenderat ganska mycket pengar, men jag hade ingen ångest alls, tänkte mest på att jag behövde allt och att jag inte behövde shoppa på ett bra tag!

På lördagen var vi också på rymd- och flygplansmuseumet :) Mycket intressant!! Vädret var väldigt varierande i helgen, i torsdags och i fredags så behövde jag inte ens en jacka, det var så varmt! Lördag och söndag var det minsann andra bullar, nollgradigt eller minusgrader var det!! brrr!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar