måndag 18 mars 2013

Gabriella och Eléna

Kusinerna anlände igår, var nervös hela dagen inför deras arrival, helt otroligt! Paraden i DC var mysig men det var otroligt kallt! Det blev en utgång på lördagen, jag och Ramona firade in ST Patrick's day!! Ska det vara grönt så ska det ;)


Först visste jag inte hur jag kom till flygplasten även med GPS (Dulles International) Efter ett tag kom jag dit, körde lite runder på det stora området, inte visste jag var jag skulle köra!

Jag parkerade och gick och letade efter kusinerna. Deras ankomst var planerad 4.20 pm och jag kom en timme efter för jag vet hur lång tid det tar med säkerthetskontroller hit och dit när man kommer till USA. Jag sprang runder och hittade inte deras flyg på listan "arrivials" och började undra. Efter ett bra tags förvirring och letande så gick jag till informationsdisken och bad dem ropa ut dem i högtalaren. Sagt och gjort men ingen Bella och Eléna :(

Jag hade lite stödsamtal med min kompis Ramona från Potomac som hade hämtat upp sina syskon dagen innan. Stunden när jag började blir lite mer orolig kommer Bella och Eléna springandes över mig... vilken lättnad

De hade varit inne på säkerthetskontrollen i över två timmar, helt otroligt vad USA är otroliga... kontroller hit och dit..

Jag tog hem mina älskade kusiner till Potomac där de fick hälsa på Ramonas syskon och diverse kompisar. Innan hemfärd till värdfamiljen svängde vi in om Five Guys för lite hederliga amerikanska burgare... :) Lyckligt slut på en rörig dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar