lördag 30 juni 2012

Emelie 20 ar!

27 Juni 2012- Emelie 20 ar!!


Min 20-arsdag var mycket bra, dagen startade med lite zumba med en grym instruktor!!  Efter det tog jag och den nuvarande au pairen en picknick vid Potomac river, jatte vackert!! Jag for visa er bilder pa det sen nu, ar ju inte sa latt annu da jag inte har en egen dator! Senare pa kvallen hade vi en familjemiddag alla 6 stycken, vi at pasta carbonarra och tartan som ni ser nedanfor!!

Jag fick jatte fina presenter med!! Av den nuvarande au pairen fick jag en parfym och av vardfamiljen fick jag en en fargglad handuk till poolen, presentkort pa starbucks, ett roligt kort fran barnen och 5 olika tidningar darav jag far valja en for ett helt ars prenumeration!! Riktigt nojd ar jag!!

7-arskillen fick ocksa jattefina presenter, lite bocker, lego, pokemonkort bla. och saklart mina presenter som jag tidigare berattat om :)




28 Juni


Torsdagen borjade med lite lopning langs Potomac river till Great Falls, perfekt loparrunda pa ca 40 minuter och pa kopet far man vacker utsikt!  Efter min och L:s loparrunda sa slangde vi oss i Poolen och dar blev vi ett tag!


Mitt schema ar just nu att jag gar upp vid 7 och gor frukost till barnen, packar deras lunch, hjalper dem att borsta tanderna och kla pa sig och sen lamnar jag dem vid bussen vid 8.30. Just nu ar de pa sommarcamp de ar fram tills fyra och da kommer de hem med bussen igen. Da ger jag dem snacks iform av salta kex och nagon smakaka ( inte jag som bestamt) och saklart mjolk! Nu under sommaren ska de underhalla sin lasning genom att lasa lite varje dag, darefter ska de duschas och tas pa pyjamas, vid 7 ater de nar deras mamma kommer hem och sen tranar de pianolaxa och gar till kojs!!

Sa mellan ca 8.30 och 16.15 nu under sommaren kan jag gora lite vad jag vill, traffa vanner, trana m.m.

I hemmet ska det goras nagra uppgifter som att plocka ur och in ur diskmaskinen och tvatta barnens klader!


29 Juni
Dagen har runnit ivag med att bara varit vid poolen och skypat med folk! Nu pa kvallen har jag varit barnvakt, just nu sover de! sa gulliga!!

Just nu sitter jag och tittar pa modern family med lite ben and jerry glass :) roligt och gott!! Men nu nar jag skriver borjar det storma utanfor och darefter gar strommen, jag blir jatteradd och springer upp till barnens rum och sitter med datorn, de enda ljus jag har!! Jag trodde att ett trad skulle trilla over huset! de har sagt att nar det val regnar eller storma det sa gor det de till 100% vilket har intraffat 2 ganger sen jag kom hit ( har varit har i en vecka) Hur ska detta sluta?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar