tisdag 10 juli 2012

4, 5, 6 ,7 & 8 juli

Independence day- USA: s nationaldag!! (4/7)

Idag vandrade vi upp i bergen och tittade over Dead Lake, riktigt vacker utsikt over den korallblaa sjon!
Kvallen bestod av grillning med andra slaktingar till min vardfamilj!! I byn var det livat med livemusik och dans!! Jag tog skidliften upp och satt och tittade ut over bergen, ombeskrivlig kansla!

 5/7 bestod att flottur mellan bergen och fredagen bjod pa en tur till Yellowstone, dar vi sag Old Faithful (som ett stort vulkansprut). Vi sag  aven massor av bjornar, algar, hjortar och bisonoxar!

Pa lordagen ( 6/7) begav jag mig in till Jackson Hole med buss for att titta lite i butikerna, dar hittade jag denna coola cowboybar pa bilden :) Mot kvall hamtade familjen upp mig och vi akte upp och akte sommarrodell ner for berget!

Sondagen som var den sista dagen i Jackson Hole spenderade vi vi Jackson Lake dar vi njott av en picknick innan vi flog tillbaka hem!

Min vardpappa flyger ratt mycket med jobbet sa han fick en biljett i forsta klass som han tyckte jag kunde fa , man far ta chansen nar det kommer ju, sa det blev sa! Var ratt harligt att bli serverad dricka och mat regelbundet haha ;) typ den enda gangen i mitt liv!


Nu ar vi hemma igen och dagarna med barnen rullar pa :) Just nu har jag ingen bil for den ar pa reperation efter en liten krock! Sa idag sa tog jag cykeln in till Potomac Villiage for lite nodvandig shopping! ( Min vardmamma fyller ar om tva dagar)

                                                              Old Faithful!!


                                                  Jackson Hole & cowboybar!!
Nar jag var i Jackson Hole sa glomde jag mitt amerikanska bankkort i uttagsautomaten (smart som jag ar), jag forsokte ringa och sparra kortet men det gick inte, de hittade inte mig i deras register!!  :( Sa idag sa gick jag till banken for att rapportera, snabbt och latt fick jag ett nytt kort! Tydligen var kortet sparrat iallfall, tydligen hade nagot forsokt ta ut pengar men slatt fel pinkod tre ggr! tur for mig!









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar