tisdag 30 april 2013

Valborg och första maj

Då var det Valborg och första maj och jag är inte hemma. Det har faktiskt aldrig inträffat. Jag var ju hemma från Österrike vid det här laget förra året.  Det var inte förrän imorse när mitt värdbarn skrek att det var sista april som jag började tänka på saken. Sista april är väl en speciell dag tänkte jag? Kungen i Sverige fyller år men vad mer? Jag loggade senare in på facebook och kom genast på var det var.... Valborg såklart! Hur kunde jag glömma bort det? och första maj, två av de bästa dagarna på hela året ju! Facebook var redan fyllda med Valborgbilder och jag saknade genast Sverige lite... ;)

Det blev inget valborgsfirande i år! Jag försökte förklara för mina värdbarn var det var men de förstod liksom inte meningen med ha en brasa och fira in våren, varför i allsingdal ska man ha det? Så blev det med min valborg ;)

Vi har haft lite regnigt väder de senaste dagarna men det är ändå varmt, jag går i t-shirt ändå, som svensk sommar ju...

Nu är det bara tre dagar kvar på engelskkursen jag går på, ska bli skönt att avsluta den för att riktiga kunna njuta av den sista tiden här borta. Kursen har varit mycket lärorik men det är bäst att sluta när det är som bäst, de äter ju mina pengar!

I fortsättningen ska det bli mer koncentration på min scrapbook eller numera mina scrapböcker. Blev lite tajt så jag fick köpa ytterligare en. En ska nu bli för resor och den andra för ytterligare händelser.

Jag ska också koncentrera på träningen, har kommit in en bra rutin de senaste veckorna. Jag springer åtminstone 4 ggr i veckan plus styrka. Har ju 5kms lopp på söndag. Har börjat bli lite nervös eftersom jag mer än gärna vill ha en bra tid. Målet är under 30 minuter åtminstone. Men vi får se hur det slutar.

Jag får inte glömma alla saker jag måste köpa innan jag åker hem, lång lista på saker, man får ju passa på när man är i USA...

Jeannette en av mina närmsta vänner här borta, faktiskt min första riktiga vän i området avslutar sitt år om tre veckor. Kommer bli mycket sorgligt att skiljas åt eftersom vi har kommit varandra så nära. Vi har redan planer på att träffas snart igen och jag hoppas att det blir en gång innan 2013's slut. Vi har pratat mycket om att alla mina kompisar här borde komma på midsommarfest sommaren 2014 och min dröm är det går i uppfyllelse, åtminstone några vänner!

Ramona som jag träffade på training school ska jag resa till västkusten med :)

Rebecka åker med sin värdfamilj till deras sommarhus innan hon flyger hem

Ramona 2 åker hem en vecka efter mig

Kira stannar ändå tills november

Louise stannar till augusti

Luisa ska förlänga sitt år i staterna

Ladina åker hem i september

Adina beslutade sig för att inte förlänga och åker hem i Juli

med flera


Ja det ska som sagt bli mycket tungt att lämna alla vänner, vi alla har blivit mycket bra vänner och det kommer bli en otroligt stor saknad efter dem. Men som sagt så längtar jag hur mycket som helst för att komma hem, träffa familjen och alla vänner där hemma och jag får ju inte glömma JEPPE!



Nu blev detta en helt uppsats, läser ni detta så har ni iaf orkat läsa det :) bra jobbat!!



1 kommentar:

  1. miss u! jäklar vad tiden går fort!!! kan knappt fatta de, så passa på o njut nu den sista tiden - ta vara på varenda minut! ses om nån månad :D yey Kram /Ida

    SvaraRadera