torsdag 30 augusti 2012

I mandags borjade skolan igen!!

Det var mycket forvantningar, det var mycket nyfikenhet och lite nervositet infor den stora dagen, Skolstart!! Tjejen pa 5 ar, borjade skolan (Kindergarten) och killen borjade Second Grade! Det togs foton innan bussen dock up! Vi trodde att det skulle vara svart for dem att lamna dem pa bussen, men det sprang pa bussen som ingenting, de sa knappt hejda!! de sprang glatt pa! Jag och mina vardforaldrar var mycket forvanade och glada, for de klarade det sa fint!!

De var extra fint kladda, tjejen i klanning och harband och killen i shorts och fin t-shirt! Mycket gulligt!
Jag kan beratta att barnen var lika glada nar de klev av bussen vid 16 samma dag, kan bara tanka mig att de haft en superbra dag!!

Idag var det fjarde dagen de klev pa bussen lika glatt! Vi har grannar i samma alder som mina vardbarn som de alltid leker med innan bussen kommer, kan inte bli helt fel da ju!!

Nar de kommer hem bli det det stressiga schemat! Da ska det goras laxor, extra uppgifter, piano pa mycket kort tid innan de ska ivag pa aktiviteter! Killen spelar fotboll tre ganger i veckan, karate, och kanske nagon extra sport snart! Tjejen ska nasta vecka borja pa Balett , gymnastik och fotboll!! blir mycket aktiviteter och dels mycket korande for min del da alla aktiviteter ligger minst 20 minuter bort och vissa av deras aktiviteter ligger pa samma dag och nastan tid!! helt tokigt!!


Nu ska jag kora ivag till Gymmet med min kompis Adina!! Ska bli ett svettigt pass!! puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar