torsdag 2 augusti 2012

En vecka till har gatt!

Jag har skjutsat barnen pa soccercamp 3 grr om dagen, forst for att lamna dem, sen for att hamta lilltjejen 3 h senare och sen killen 6 h timmar senare, och varje enkel tur har tagit ca 25 minuter, sa jag har suttit mycket i bilen!! haha, typiskt USA!! Sa inte sa mycket fritid denna veckan, men jag har flyttat in i mitt nya rum i kallaren, skont att slippa gastrummet dar det ar sa varmt!!

I fredags var jag och traffade tva av mina fjardekusiner i Rockville, ca 20 minuter harifran! Vi var och at pa Cheesecake factory! Mycket gott! Det ar (vad jag tror) min farfars farfars fars bror som emigrerade till Amerika och dessa ar typ ättlingar till det nionde barnet, langt ut i slakten jag vet men en del av de heter fortfarande Persson (Pearson har)

I lördags var jag som sagt pa konsert i DC, sag Enrique Iglesias och Jennifer Lopez, Enrique var sa klart bast! Riktigt bra!!! Arenan rymde nog ca 20 000 personer! maktigt!!

I sondags var jag pa underbara IKEA som endast ligger 30 minuter harifran! Det sag precis ut som i Malmö, sa jag trodde nästan att jag var i Sverige igen! haha! Jag och min tyska kompis at köttbullar med potatismos och lingon och sedan kopte jag lite inredning till mitt nya rum iform av en mattaen prydnadskudde som paminner om mina gardiner dar hemma med mera! Innan vi akte hem, tog jag och kopte lite lingonsylt, senapssill och kalles kaviar och allt annat som paminner om Sverige!! Tyvarr sa har de inte langare svenska marken, utan IKEA har borjat tillverka sina egna produkter.


Resten av veckan har rullat pa som alltid, och ikvall ska jag och min tyska kompis Ramona registrera hos for en grammatikkurs pa Georgetown University! Hoppas det blir bra for det ar inte direkt billigt!!


Idag och igar har jag tvättat tusan, bade mina egna klader och barnen, har blivit en del kan jag saga!! Jag har levt i tvättstugan, for imorgon flyger vi till Europa och Italien for att aka till min vardmammas foraldrar och slakt utanfor Rom, vi stannar tva veckor i ett hus precis vid havet! Ska bli spannande att aka till Italien da jag inte varit dar, har hort att det ska vara jattevackert!!

Jag kanske kommer att ha tillgang till facebook pa min mobil men det ar inte sakert! Jag har inte kommit till skott och kopt dator an, vilket ar valdigt dumt da jag skulle behovt den nu!!  Koper den efter Italien! Kommer att bli skont att inte alltid lana dator hela tiden! ;) (i-landsproblem!) Och da ska ni fa se alla bilder jag har!!

Min mamma i Sverige har skickat mig lite tidningar fran Sverige, sen har jag massa amerikanska tidningar plus bocker sa jag ska nog kunna klara mig!!

Detta blev ett langt inlagg! Hoppas ni har det bra dar hemma!! puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar