torsdag 30 augusti 2012

Nu har reseplaneringarna borjat!!

Tiden gar snabbt, sa snabbt att man knappt hanger med!! For att inte missa vara resetillfallen sa har vi nu borjat planera!! I helgen aker jag och min tyska van Ramona till Annapolis som ligger i Maryland och tittar pa den fina hamnstaden! Pa sondag tuttar vi vidare till Philadelphia, da aker vi med buss!! Ska bli spannande att utforska nya stader!! Vi borjar med de i narheten for att sedan dra langre ifran DC!

Lite fakta: fran Wikipedia


Philadelphia är en stad i östra USA. Det är den folkrikaste orten i delstaten Pennsylvania. Antalet invånare var 1 517 550 år 2001. Staden grundades 1682 och hade under ett skede större politisk och kulturell betydelse än Boston och New York. Till de främsta sevärdheterna i staden räknas historiska byggnader och miljöer kopplade till USA:s tillblivelse: bland annat Independence Hall och Liberty Bell och även den svenska kyrkan Gloria Dei (Old Swedes'), stadens äldsta kyrka. Symfoniorkestern Philadelphia Orchestra är en av Big Five, "de fem stora" orkestrarna, i USA. Staden har även utmärkta universitet och högskolor.



Lite pa engelska!! 

Annapolis is the capital of the U.S. state of Maryland, as well as the county seat of Anne Arundel County. It had a population of 38,394 at the 2010 census and is situated on the Chesapeake Bay at the mouth of the Severn River, 26 miles (42 km) south of Baltimore and about 29 miles (47 km) east of Washington, D.C. Annapolis is part of the Baltimore-Washington Metropolitan Area. The city was the temporary capital of the United States in 1783–1784 and the site of the Annapolis Peace Conference, held in November 2007, at the United States Naval Academy. Annapolis is the home of St. John's College.



Andra reseplaner ar att vi vill till Chicago någon gang, kanske New York vid en helg i december, Florida mellan Jul och nyar och Atlantic City (Ostkustens Las Vegas) en helg.

Ska forsoka boka in och bestamma sa mycket sa mojligt redan nu! Ska se vad vi har rad till!!

Nu har jag antligen oppnat ett sparkonto! De trodde jag var over 24 ar konstigt nog och ville satta avgifter till mig for att jag ville ha ett sparkonto! Men det slapp jag, for jag ar ju bara 20... 

Nu ska det sparas pengar, om det gar!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar