torsdag 16 augusti 2012

Lamnar snart Italien och flyger tillbaka till USA

Hej alla dar hemma!! Nu sitter jag i Italien, jag har snart varit har i tva veckor och pa lordag flyger jag tillbaka till Amerika igen!! Jag har faktiskt langtat tillbaka, alla nya vanner och de nya rutinerna!!

Har i Italien sa har vi det mycket varmt, mellan 35 och och 40 grader varje dag! Vi slappar,solar och badar och har det bra!! Tva av dagarna har vi varit ute med bat ut pa havet har i Sabaudia dar vi bor! Vi    solade och snorklade bland de fina fiskarna!! helt fantastiskt, underbart!! Jag har kommit pa att jag maste gora mer av sant! man blir helt avslappnad och lugn!!

Under tiden jag har varit har jag lart kanna flera manniskor, min vardmammas kusiner som har i min aldrer och deras foraldrar har ocksa varit har!! Vi har totalt varit 15 eller kanske 16 personer och vi alla har olika nationaliteter Holland, Frankrike, Italien, Usa och saklart Sverige!! Det har pratas mycket hollanska och italienska och lite engelska, eller mest engelska forstas for det ar det enda spraket jag forstar!

Sedan jag har kommit hit har jag bara last en och en halv bok, en svensk som var jattebra, och nu laser jag en amerikansk bok som jag tidigare sett pa film (walk to remeber) riktigt bra och bra engelska!! jag har kommit fram till att jag ska lasa minst en engelsk bok varje manad, garna fler!! det kommer bli bra!!

Tidigare i veckan har jag aven registrerat mig till en kurs pa universitet i Washington DC, Georgetown University. Jag ska ga en Toefel grammatikkurs med en mina au pair kompisar!! Jag ser framemot det, for jag saknar verkligen att plugga! Kursen varar i tva mander, fran september till november, tisdagar och torsdagskvällar! Kursen var dyr, men lyckades tillslut fa lite rabatt, det landade tillslut pa 2400 kr! Men det kan det vara vart, jag lever bara en gang!!


Om nagon av er som laser min blogg ar bra pa bloggar, alltsa hur man designar dem osv. skulle namnligen behova lite hjälp, gillar den inte alls, definitivt inte typsnittet, men vet inte hur jag andrar det! haha


Nu har min blogg varit ganska trakig rakt igenom, men den ska bli battre, nar jag kommer tillbaka ska jag kopa mig en macbook, och jag ska lagga upp bilder pa mitt aventyr, det kommer att bli mycket roligare!! Jag ser framemot det!!!

Det storsta problemet ar fortfarande om jag ska kopa macbook pro eller air? kan nagon ge mig mer rad!! tack sa hjärtligt!! puss och kram skum banan~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar