tisdag 16 oktober 2012

glömde att berätta om min helg kom jag på...









Fredagskvällen var en regular filmkväll med mina hederliga vänner, Mo mo och Netti!! Vi såg på en film som Joel Kinnaman (snabba cash- killen) var med i, jag trodde att det skulle vara jättebra för att han var med, men det var faktiskt inget särskilt, helt okej med andra ord.

Det bästa med kvällen var faktiskt att vi pratade om allt och ingetting, Jeannette träffar jag inte särskilt ofta, så det blir extra mycket att prata om när vi ses. Kvällen blev sen och det blev en spontan övernattning i gästrummet för Ramona.

Vid lunchtid på lördagen så kom Ramona från Mc Lean och Rebecka Mellerud (Virginia) till Potomac och det var dags för lite husvisningar av de pampiga husen här. Vi betalade 20 dollar och fick gå in i tre olika hem och titta på deras inredningar. Mycket roligt och spännande må jag säga.... Olika stilar och då säger jag dyra stilar och nära jag säger pampiga hus, då är det inte pampiga, utan PAMPIGA!!

Under kvällen skulle jag egentligen suttit barnvakt men eftersom den förr förra au pairen var här så ville hon hemskt gärna ha en kväll med dem för sig själv. Så det blev en storstädning för mig istället eftersom alla andra hade redan gjort planer,  gjorde inte mig något, jag njöt av stunden i mina egna tankar!

Under söndagen så gjorde jag och Ramona (momo) en sista sväng till det sista huset på "the house tour" Det skulle föreställa ett gammalt farmarhus, även fast det bara var 4 år gammalt. Huset var mer europeiskt än amerikanskt och jag kände mig nästan som hemma, stilen var precis som i morfars, farfars eller vårt eget hus i lilla Höj. I detta hus stötte jag på några "svenskar". 4 av de som gick runt och pratade om de olika rummen, hade på ett eller annat sätt en länk till Sverige. En av dem hade en svensk morfar, två av dem var gifta här men uppväxta i Sverige osv.. Vi pratade lite svenska och dessa damer var verkligen trevliga!! Alla är så trevliga här, även fast man inte känner dem, det är en stor fördel med amerikanarna :)


Nu är denna bilen från det minsta huset, ser litet ut, men är ganska stort!! Man fick ju så klart inte ta några bilder inomhus; men utanpå blev det några.





 
Resten av söndagen bestod av läxläsning och gårdsbutiks besök! Var lite kul att komma till en liten söt gård. Där arrangerade de äppelplockning, pumpplockning osv. De har olika tema efter säsong vilket jag tycker är mycket trevligt! Självklart ska jag dit igen!! ... och broder Johan, de körde runt med John Deere! bra och rejäla grejer det va? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar