torsdag 4 oktober 2012

Helgen!

Så imorgon är det fredag igen!! Jag jobbar som vanligt på morgonen mellan 7.15 och 9.45 och på eftermiddagen hämtar jag upp barnen på skolan 15.30, men jag måste vara där ca 14.50 för att jag ska kunna vara först i kön! (viktigt så att jag kan komma ut snabbt)

Jag har mellanmål till barnen i bilen och vi kör direkt till tjejens gymnastik som börjar kl 16. Vi tittar på när de gör sina konster och roligheter tills de är färdiga klockan 17. Vi kör därifrån mot killens fotboll som börjar 17.30. En timme senare är vi hemma igen.

Denna fredag är lite speciell för att jag dra mig söderut!! Jag ska åka till min kompis i North Carolina. Jag tar bussen strax efter 20.00 och kommer fram cirka 6 timmar senare, hoppas det blir en rolig bussresa i mörkret! :) Ska bli spännande och se något annat några dagar. Jag är sedan ledig lördag-måndag, då måndag är en helgdag här.

Idag bakade jag kanelbullar med mina tyska vänner, måste ju visa att kanelbullens dag är viktig !! De blev lite skillnader då de inte har färskjäst och pärlsocker men det ordnade sig ganska bra ändå. Kanelbullarna blev mycket goda, bilder från dagen kommer imorgon, då min kamera är stendöd för tillfället.

När min bil var på lagring en månad, körde jag den här racerbilen!! Denna 4 runner har mycket energi ska jag säga er!!


Jag har även varit engelskkursen idag och det kändes mycket bättre idag! Läraren pratade lite långsammare idag. Jag hängde med mycket bättre, bara en sådan sak gör en glad!!

1 kommentar:

  1. Nu har jag läst Din fina blogg för Farfar och Eva Marie. De har suttit tysta som snälla skolbarn och lyssnat. Kramar från oss / Far

    SvaraRadera