måndag 1 oktober 2012

Helgen var underbar!!

Fredagskvällen slutade med att jag passade barnen tillsammans med den förr förra au pairen som är på besök! Hon lagade jättegod currykyckling med ris :) Min värdföräldrar kom hem ganska tidigt, då tittade vi på film tillsammans och min värdpappa försökte vissa några trick med sina mynt, men det fungerade inte... han får öva lite mer haha!

På lördagen sov jag till 9 eller 10, kommer inte ihåg. Lördagar betyder äventyr! Sen flera veckors planering så mötte jag upp Sandra som jag träffade på träning School och Rebecka i DC. Sandra är au pair i New York och var denna helgen på besök hos sina värdbarns mormor och morfar i Georgetown,  utkanten av DC. De hade erbjudit mig att sova över där, vilket toppenläge tänkte jag!!

Vi träffades vid lunchtid vid Washington monumentet, vi spatserade runt och jag och Rebecka försökte visa det lilla vi faktiskt kunde ;) haha! Vi var uppe i gamla posttornet där man kan se över hela DC.

Rebecka skulle iväg på annan kvällsaktivitet så vi splittrades mot olika håll efter några timmar, Rebecka åkte hemåt och jag och Sandra försökte klura ut hur vi skulle ta oss till Georgetown på kortast tid så möjligt!

Vi frågade runt om vi kunde ta bussen, metro, hur mycket det kostade med taxin och hur långt det var att gå. Efter mycket frågande bestämde vi oss för att gå, tiden rullade iväg och Sandra skulle tillbaka och jobba (föräldrarna skulle iväg på förlovningsfest). Vi gick och vi gick och tillslut visste vi inte hur vi skulle fortsätta, det var 20 minuter kvar tills jobbdags och vi vinkade in en taxi. Det visade sig att vi var jättenära, vi åkte taxin i 3 minuter, hehe

Jag hjälpte sedan Sandra att passa barnen, vi beställde in Sushi och tittade på gamla goa filmer på tv (love actually & hur du blir av men en kille på 10 dagar ). De bodde i jättegulligt hus på 4 våningar, ser inte särskilt stort ut på utsidan men det var mycket rymligt. Jättesnälla var de som lätt mig bo där.

På söndagen sov vi länge och sen vandrade vi runt i Georgetown, mest på huvudgatan. Vi hittade en chokladbutik som skulle vara som handen i handsken för min mamma (Mor Märtha), en bra HM-butik och coola butiken Urban Outfitters. Strax innan 3 pm gick vi tillbaka till huset, det var dags för dem att flyga tillbaka till New York och de var jättegulliga att skjutsa mig till metron!!
Rebecka och Sandra med Washington monumentet


En ekorre kom fram till oss och var mycket hungrig! Han fick mitt päron ;)


 mums, ni skulle sett detta, det gick snabbt att äta



Ser ni hur fint vädret är?  Det är underbart!

Tomas Jefferson Memorial 
Tomas Jefferson Memorial 

Utsikten från posttornet 






Hej hej!!


Vilken helg, den var alldeles perfekt!! (som de flesta här borta)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar