torsdag 11 oktober 2012

North Carolina!! Mot Sofia!!

















I fredags tog jag bussen 8.20 pm från Washington DC!! Jag åkte en buss fullt med läskiga människor, alla var mörkhyade utom jag.. någon gick nog på droger med... men men där satt jag.. ;) Vid 12 tiden bytade jag buss Richmond till Raleigh och jag var framme 02.50. Två svenska tjejer kom och hämtade upp mig (Otroligt snällt!!  det var ju ändå mitt i natten). .... och redan från första stund började äventyret!! 


Vi åkte hem och lade oss ( klockan var då kanske 03.30), vi sov cirka 2,5 h sen var det dags att gå upp!! Varför sova när man göra andra roliga saker? Vi startade dagen med gröt och sedan körde vi iväg . Vid stopp nummer 1 hämtade vi upp en annan svensk tjej, nu var vi fyra svenska tjejer (två skåningar, en norrlänning, Sofia (Umeå) och en tjej från Linköping, en riktigt bra blandning!! Bilen rullade vidare och nästa stopp var att köpa matvaror inför helgens matlagning. Vi åkte till ett ställe där vi kunde köpa allting färsk och gott, typ som en gårdsbutik eller som när man köper sina produkter på torget hemma, vet bara inte vad jag ska kalla det... ;) Vi köpte regnbågsfisk, dill och gurka och rätten blev tillslut regnbågsfisk med saffransris med gurksallad med vinäger, riktigt gott!! 

Senare under dagen var vi ute och seglade. Min kompis värdpappas kollega äger båten och de ville ta ut oss på en tur, vilket var otroligt trevligt!! Under turen lyssnade vi på musik, tittade på ett seglingsrace och njöt av sommarsolen ;)

Kvällen bestod av den goda middagen jag berättade om, glass och mycket prat ( om allt och ingenting). Vi sov i Sofias värdfamiljs extra hus/lägenhet/ sommarstuga

På söndagen visade Sofia, hur man gjode palt. Vi åt det med bacon, lingonsylt och morötter, mycket gott!! Smakade ungefär som gramhamsgryns gröt! Dagen slutade med att vi  jag och Sofia åkte hem till henne, tog hand om hennes värdbarn, otroligt gulliga!! När de var i säng så började vi titta på Grey's Anatomy (vi började från början då ingen av oss hade sett det innan)  

På måndagen satte jag mig på min buss kl 11 am och där satt jag i 7 långa timmar!! Resten gick bra och sen var det skönt att vara hemma!!! 

Tack för en otroligt bra helg!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar