tisdag 18 december 2012

6 månader!

Den 18 juni lämnade jag Sverige, tog mig över bron till Kastrup/Köpenhamn och flög till NewYork! Idag är det den 18 december och det har gått 6 månader, ett halvt år sedan dess. Under denna tiden har jag hunnit med training school i New York, St Johns University, varit med min värdfamilj, upplevt värsta stormen under min första "baby sitting evening"; Wyoming och Italien med min värdfamilj, Philiadelphia, Annapolis, New York City, amerikanskt IKEA, Halloween, Thanksgiving och såklart har jag utforskat Washington DC.

Under dessa 6 månader har jag också träffat underbara vänner, riktiga vänner som jag känner att jag vill ha kontakt med hela livet. Jag har fått vänner från olika nationaliteter, vilket är otroligt roligt! Mestadels från Tyskland men även Schweiz, Österrike, Frankrike, Sverige, Colombia, Mexico, Brasilien, Australien och några till. Vilken härlig känsla att känna folk lite här och där, jag hoppas även att jag har möjlighet att besöka alla min nya vänner i framtiden! 

Borta bra men hemma är väl ändå bäst?

St John's University, New York







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar