söndag 2 december 2012

Helgen

Här borta lever man på helgerna, alla dagar är väll bra på sitt sätt men ingenting slår helgerna! Man tar sig ut ur huset, flyger iväg till en annan värld, den amerikanska världen utan att att passa en tid! Man hänger runt med vänner och njuter av tiden! Härligt!!

Jag är alltid lika glad på söndagskvällar! Jag brukar äta familjemiddag med min värdfamilj och vi går igenom den kommande veckan. Den resterande kvällen är jag i mitt rum, städar uppe lite, lyssnar på musik, bloggar lite eller tittar på film :) Jag tänker och njuter även av helgen som här för det mesta är en energikick för den nya veckan som kommer upp!

De som känner mig väl, vet mycket väll att jag hatar söndagar i vanligt fall ;)  Men här är jag alltid ledig hela dagen och jag får spendera den med att upptäcka en helt ny värld med mina vänner! Då kan den väll inte vara annat än bra?



I morgon så ska jag lägga in mina bilder i datorn och då ska jag visa er vad helgen har  bestått av! Man kan kalla min helg "Den svenska helgen" Jag har inte direkt umgåtts med svenskar men jag har varit på den svenska ambassaden och gått på julmarknad, ätit köttbullesmörgås och räksmörgås och sett svenskt luciatåg den enda dagen och den andra dagen spenderade jag på IKEA med två av mina tyska vänner! Vi åt köttbullar, gick runt och satt i varje förfölj och gjorde videos i ett vardagsrum och fikade lite senare och pratade om allt mellan vit och svart! Men mig hem fick jag också lite småsaker och pepparkakssdeg; lussekatter och glögg!! Finns det ingen sång om att man vill ha glögg?

På vägen hem så körde vi förbi fantastiska hus med enorm julbeslysning! Riktigt coolt och vackert på vissa ställlen, kan ju bli lite mycket ibland!!
hahha

Om jag får säga det själv hade jag faktiskt lite hemlängtan idag, jag tänkte att jag ville vara hemma för att min bror har kommit hem från sin stora resa, att jag inte får vara hemma och ta emot honom gör mig lite ledsen, nästan hela familjen är samlad och jag är inte där.. Jag tittade igenom lite bilder från hemmet och kompisar också och det har gjort att jag är otroligt tacksam för det jag har hemma!!

Nu ska jag sova så att jag är någorlunda pigg i morgon!! GOD NATT AMERIKA OCH GOD MORGON SVERIGE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar