tisdag 19 februari 2013

8 månader i USA

Igår slog dagen 8 månader här i USA, lite skrämmande faktiskt! Samtidigt känns det som jag har varit här i över tre år. Tiden går både snabbt och långsamt! Långsamt nu när det är vinter och fult väder och snabbt när det är varmare. Vissa dagar är det riktigt vårväder, vilket är tummen upp! Inom två veckor kommer det vara kanonväder varje dag tror jag ;)

Idag började de riva ut ett av badrummen, äntligen! De har pratat om det så länge nu och nu är de igång. De ska göra om alla fem badrummen, inklusive mitt, behövs verkligen! Så det första ska vara klart om två veckor och sen tar de mitt och barnens och sen tillsist mina värdföräldrars, så om fyra veckor kommer mitt stå klart! ''

Det är också fyra veckor till mina kusiner Gabriella och Eléna kommer! Kommer bli super! De ska stanna i två veckor! Vi ska hinna med shopping, Great falls, sightseeing i DC området, NYC i några dagar, Philadelphia och Amish country om mycket mer! 

bild från i somras 
Imorgon ska jag prata med en syokonsulent från Lunds Universitet via skype, ska se var det hamnar, jag hoppas några ideér lossnar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar