fredag 8 februari 2013

Vilken fantastisk kväll

Middagen som alltid är ganska sen eller mycket sen beroende på hur man ser på det. Klockan 9.40 stod maten på bordet idag serverades lax med svartpeppar. Det var ganska starkt med mycket gott! Jag ville inte visa att jag tyckte det var starkt så jag tänkte dölja det med att dricka vatten. Efter två eller tre stora glas av vatten började min värdmamma skratta åt mig och sa att det kanske var lite starkt ;) haha 

Ikväll pratade vi om allt mellan himmel och jord och diverse släkter inom familjen, mycket intressant att höra. Min värdpappas mammas morfar kommer från Sverige till exempel och de hette Olsson och min värdpappas pappas sida kommer från Polen och var mycket fattiga eller något,. och hur de emigrerade till Amerika.

 Jag fick tipset om att åka till Elise Island eftersom det var där alla emigranter kom först när de skulle in i USA. Ön ligger utanför New York och ska vara mycket besöksvärd. Så nu Eléna och Gabriella, har jag bestämt att vi ska dit i mars när vi ändå ska till New York, vad jag hört så ligger det inte långt ifrån frihetsgudinnan. 

Jag tycker det är mycket intressant om olika släkter och hur generationer har tagit sig fram i livet, med drivkraft och inspiration, helt fantastiskt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar