lördag 5 januari 2013

Dag 4

Det blev en tidig morgon idag. Klockan 6.30 gick bussen mot Key West. Det tog ca 4 timmar och under dessa timmar passerade vi underbart landskap, helt otroligt vackert!!

Det var betydligt varmare på Key West än i Miami, kanske inte så konstigt om det ligger mer sönder ;) Kan tänka mig att temperaturen låg på ca 30 grader,  behagligt och skönt!

Staden/ön är betydligt äldre än fastlandet. Det kunde man se på husen och byggnaderna. Busschauffören skojade till det med att USA hade erövrat Key West och dödat Piraterna som bodde där, eftersom de var onda.

Vi åt berömda Key Lime tårtan på glasspinne och jag fick äta min efterlängtade fisk, så gott!!

Mitt mål med Key West var att få bada och efter många om och men så blev där ett tillfället till det :) Var betydligt kallare än jag trodde, fick verkligen bita ihop och låtsas att det var varmt för de andra! Man kan ju inte vara en fegis heller! Då skulle far retat mig i flera månader... går ju inte

Den sydligaste punkten, där det endast är 30 miles till Cuba besöktes också så klart! Lång kö var det! Men vad gör man inte för en liten bild?










Jag glömde berätta att jag köpte en kokosnöt, gott faktiskt!

Solnedgång









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar