söndag 27 januari 2013

Kall helg i Washington DC

Snön i fredags blev typ ingenting, kanske en cm till precis som jag trodde och sen regnade det bort lika snabbt.

I helgen har jag haft min svenska kompis Johanna här i Potomac. Vi träffades på training school I New York och vi kommer båda från Skåne, otroligt skönt att prata skånska för en gångs skull! 

Det var en kall helg så jag visade henne de viktigaste :) Det blev Washington monument, US Capitol och vita huset under lördagen.  Söndagen bestod av skypning med far och shopping! Jag har varit av med en av mina favorithalsdukar här borta i över en månad och nu hittade jag samma halsduk på rea i affären, överlycklig! Blev dock grå istället för vit, men det får man leva med. 

Den kommande veckan kommer bli extra mycket jobb då mina värdföräldrar åker till Japan på onsdag, min värdmamma med jobbet och pappan som medföljare. Mormorn från Italien är här så det kommer vi klara kanonbra!! Min första klass i business english är också denna veckan, så det kommer bli en intensiv vecka :) Gillar att vara aktiv med saker!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar