tisdag 8 januari 2013

En helt vanlig vecka

Det har inte hänt så mycket de senaste dagarna, vilket är ganska skönt efter intensiva dagar vid semestern :)

Det som har hänt är att vi var på en basketbollmatch i DC samma dag som vi kom hem från Florida. Trött som jag var råkade jag slummra till under matchens gång men var snabbt klarvaken igen!! Som det kan gå! ;)

Min kompis fyllde 20 år för ett par dagar sedan och det firade vi med att äta på Vapiano :)  Jag som aldrig hade sett den restaurangen i Sverige, men tydligen finns det lite här och var!

Idag har jag skrivit upp mig på en ny kurs och det blir Georgetown University igen!! Jag fick försmak för skolan men denna gången blir det Business English med tillsammans med två kompisar!! Jag är taggad!! Mitt konto är mindre glad eftersom jag nu blev ca 400 dollar fattigare och behöver dessutom köpa böcker till kursen. Jag hoppas att jag får valuta för pengarna!!

Börjar 2 februari! Varje lördag kommer det att bli i två månader, 3 timmar åt gången! Mycket bättre än den andra kursen som låg två kvällar mitt i veckan tills 10 på kvällen, Var ibland segt om man var trött från jobbet, men det funkade det med... Detta blir nu min andra och sista kurs, förgående kurs låg på 3,6 credits och denna ligger på 2,4 credits. Med min matte så blir detta totalt 6 credits och det är precis vad jag behöver!! perfekt!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar