fredag 14 september 2012

Fredag, fredag och sen helg!

Igarkvall var jag i skolan. Vi gick igenom vart test som vi gjorde pa foregaende lektion. Lararen ar bra och jag forstar det mesta vi gar igenom. Det finns ett problem, jag kan inte lasa hans handstil nar han skriver pa tavlan, nagon gammaldags skrivstil som ar mycket klurrig. Kan inte grannen lasa vad dar star heller sa far man saklart fraga honom!! Stor del av mitt kollegieblock ar redan anvant nu  pagrund av lektionens anteckningar. Puhh!!

Ikvall ska jag vara barnvakt for gullungarna! Jag ska hamta upp dem pa fotbollen 5.20 pm och sen ska vi aka hem, de ska ta ett bad, ata lite mat kanske titta pa nagon film och sen ar det minsann laggdags! Kl 9 pm sa sover de sott!! Strax efter nio sa kommer tva av mina tyska kompisar  (Ramona och Adina) over for att kolla pa film. Min vardmamma har uppmannat mig till att ta over kompisar nar barnen ar i sang, sa att jag slipper sitta ensam :) Snallt ju!!

Imorgon (lordag) ska jag och ater igen nagra av mina tyska vanner (Ramona, Bianca, Nina och Christina) aka in till DC till Madame Tussauds for att titta pa vaxdockorna. Jag har hort att det inte ar lika stort som i London men det kan ju vara kul att se lite de amerikanska kändisarna i Amerika (aven fast de finns i London med) Kostar 17 dollar att ga in dock, men det kan vara en kul grej.

Pa sondag ar det tankt att jag och min svenska van Rebecka ( och nagra till ) ska aka till IKEA och ata köttbullar! ska bli gott!! Far se om jag far chansen att traffa min svenska van Josefin D fran Sverige i helgen. Inte latt nar bada har fullt schema och planer, men jag hoppas verkligen! Det var langesedan vi sags nu!

Som sagt sa bestallde jag min alskade MacBook Air i forrigar, jag kopte till en Cd-drive och uppgraderade till 8 gb ramminne da orginalet inte har det. Jag ska hamta upp datorn i butik den 21 september, jag ar sa glad och forvantansfull! Antligen kommer jag ha en egen dator! Jag kommer kanna mig fri som en fagel!! Kommer lagga in alla mina bilder pa datorn sa att ni kan fa se, jag kan beratta for er att det ar ganska manga! Jag har lagt over dem pa ett Usb minne da mitt kamera minne blev fullt for lange sedan.. tur att man har vanner som kan hjalpa en med det.

Hoppas ni tycker att jag har blivit battre pa att blogga nu, jag har i allafall forsokt ;)

Hoppas ni alla har det bra dar hemma!! PUSS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar