måndag 24 september 2012

Söndagen var helgens bästa dag

Jag jobbade fredagskvällen, lagade mat till barnen, nattade dem osv. Vid 9.30 tiden kom Jeannette och Ramona och vi pratade och hade det bra! :) Alltid lika trevligt att träffa dem!!

Lördagen bestod av till att börja med ingenting. Jag sov till halv 11, då Bella väckte mig på what´s up och ville skypa! Sen städade jag rummet, duschade och målade naglarna, riktig slö dag!! Men det kan behövas ibland!! Rätt som det var klockan redan 4 pm. Min värdfamilj åkte iväg på oktoberfest i Virginia och Ramona kom över: Vi åkte strax därefter och hämtade upp Jeannette för att ta oss till metron i riktning till DC för att gå ut och äta. Vi åt på en restaurang som heter Vapiano, en Italiensk restaurang. När man kommer in så får man ett kort, man går och beställer mat, de gör maten direkt framför en och det registreras sedan på detta kortet vi fick. Man kunde välja mellan Pizza, pasta  och någon sorts baguette. Jag tog Pasta carbonarra med extra champinjoner, riktigt gott!! 

Tanken var från början att vi skulle ut och festa, i området finns många nattklubbar men vi hittade inte en enda för underåriga.... det är inte alls kul att vara under 21 år här i USA, jag är 20 år men känner mig som ett litet barn igen, får ju inte göra någonting här... 

Katten Grissom!! 
Vid lunchtid på igår (söndag) åkte jag och Ramona 2 till Georgetown för att möta upp Rebecka och Ramona 1. Georgetown är absolut min favoritdel av Washington DC, det är så vackert där!! Vi gick en runda bland de gulliga husen och i en park innan vi gick vidare till Universitet och ner igen för att äta mexikanskt! Vi riktade sedan våra fötter mot Georgetown cupcakes, vi stod i kö i ca 20 min så berömt är det!! Riktigt goda är de!!  :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar