onsdag 12 september 2012

sitter har och vaktar barnen denna sena kval

Foraldrarna kom hem en snabb svang vid halv 8 innan de stack ivag pa klattring tillsammans. Detta forekommer varje onsdag, alltsa en dag da jag jobbar sent. De senaste gangerna har de kommit hem vid halv 12. Da har jag varit ganska trott kan jag saga er!! Men annars ar det inga problem att passa de sma sota barnen..

Dagen bestod annars av att barnen akte ivag till skolan vid 8.45. Därefter stadade jag upp i koket och at frukost! Jag borjade tvätta lite av barnens klader och min egna (mycket behövligt!!) Jag tvattade faktiskt ocksa tva par av mina skor. Mina nya converse spillde jag ju nagellack pa (rott). Jag forsokte ta bort det med remover, det resulterade med att det blev rosa istället!! Inte bra, inte bra! I manga dagar har jag funderat pa hur jag skulle radda mina nya skor, tankarna gick runt och de bestod av:

1. Smutsa ner dem sa mycket sa mojligt, sa kanske de slits bort! (det rosa satt pa det vita dar framme)

2. Kopa vit malarfarg och mala over

3. Kopa nya

4. Basta och sista alternativet var att tvätta  dem i tvättmaskinen, fungerade utmärkt!! jippie!! Nu ar de vita och fina igen!! 


Jag skypade aven med kusin vitamin Gabriella Odell i ca en timme. Alltid lika trevligt!! 

Pa eftermiddagen sa akte jag till barnens skola for att hamta upp dem. Det ar ett speciellt system for att hamta upp barn pa skolan. Man far stalla sig i ko, man maste vara i tid! Sa kommer barnen ut och man ar langt bak i kon sa far man inte kora, sa det galler att man ar langt framme i kon. De senaste gangerna har jag kommit 40 minuter innan de har kommit ut och varit bland de forsta i kon. Jag hamtar upp barnen vissa dagar for att de ska komma hem innan skolbussen och darmed far de ca 15 minuter mer tid for laxor. Idag korde vi direkt till en annan familj da vi skulle samaka till olika aktiviteter. Idag stod fotboll pa schemat for alla barnen, samma tid, olika platser. Jag tog hand om de sma barnen och den andra au pairen korde de stora barnen. Sa fungerar det har om man ska klamma in sa manga aktiviteter sa mojligt! 


tack och hej! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar