tisdag 11 september 2012

Georgetown University

Ikvall ska jag borja plugga, jag ska ga en engelsk toefel grammatikkurs pa Georgetown University mellan 20.15-22.00 tisdagar och torsdagar november ut. Ska bli mycket spannande, men det ar lite nervost med!! Jag kommer att ga med tva andra tjejer har fran Potomac, Ramona och Adina! Vi kommer att samaka varje gang, vilket gor det mycket lattare med korningen. Adina borjar kora idag sen jag och sist Ramona, sa gar det om och om igen!! Det tar cirka 25 minuter att kora med bil till Georgetown (ligger i utkanten i DC). Georgetown ar lite aldre del och ar ett mycket mysigt omrade!




Georgetown University

Vy över Georgetown University. I bakgrunden ses Washington National Cathedral.
Georgetown University är ett universitet i stadsdelen Georgetown i den amerikanska huvudstaden Washington, D.C.. Universitetet är privat och har kopplingar till den katolska Jesuitorden. Det grundades 1789 och är därmed USA:s äldsta katolska universitet.
Georgetown är känt för sin höga akademiska standard och för utmärkta program i juridik (Georgetown Law School), medicin (Georgetown School of Medicine) samt internationella relationer och diplomati (Edmund A. Walsh School of Foreign Service) .
   
Nu ska jag springa ivag pa spinning for forsta gangen, tiden ar kort har borta, tjao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar