måndag 10 september 2012

Helgen!!


Helgen har varit toppen har borta!! Den borjade i fredags med att jag och Ramona akte till Georgetown University for att checka laget infor tisdag! Det ar ju inte direkt en liten skola!! Georgetown ar sa otroligt vackert!! Vi parkerade och gick till receptionen, de gav oss ett nummer och vi fick reda pa var vi skulle vara, och sen sprang vi dit och tittade! Vi hade ganska ont om tid i och med att jag skulle lamna saker till barnen strax därefter!!

Pa kvallen sa lagade jag och Ramona kottfarssas och spagetti!! Mycket gott!! har inte atit det sen jag kom hit! Vi kontaktade Jeannette for att hitta pa nagot, bio eller vad som tankte vi!! Det blev frozen youghurt i Gaitersburg! gott i gott gott!! I Gaitersburg hittade vi ocksa en jattecool butik! Butiken var uppdelade i alla olika farger! Vid varje farg fanns alla prylar och klader man kunde tanka sig!! Vilken drom!! Jag holl i mina pengar och kopte ingenting! jag maste spara!!


Pa lordagen motte jag och Ramona upp en ny tjej fran Brazilien, Larissa! Vi tog bilen till metron och dar traffade vi tre andra tjejer, tyskar saklart!! Alla tjejer tillsammans akte in till Zoo i DC! Det var mycket trevligt, speciellt eftersom det var gratis intrade! Vi sag bland annat lejon, tigrar, elefanter och apor! Dagen var valdigt kvav och varm sa man nastan dog av varmeslag! De tyska tjejerna akte sedan hem, da motte vi upp en annan braziliansk tjej och vi gick en promenad! Kul med nytt folk!

Pa kvallen sa var jag barnvakt for de sma liven, Det skulle atas, tittas pa film och sen laggdags!  (var klar redan vid 9pm. De ar sa duktiga bada tva!! Vid 9.30 pm sa kom Jeannette och Ramona och det blev filmdags :))


Sondagen bestod av tidig morgon och baseballgame i DC! Det var Washington och Miami! Dar inne traffade vi Jeannettes kompis fran Tjeckien, Maketa! Hela baseball grejen var jatte haftig!! Men sjalva spelet förstod jag mig inte sa mycket pa, varade ju i cirka 4 timmar!! Arenan var jatte stor och dar var mycket folk sa det var hogt tryck!!

Washington forlorade dock med 9-0, skam!!


Resten av kvallen spenderade jag med min vardfamilj, vi grillade utomhus och pratade om den kommande veckan!! Blir mycket korning!! Min vardmamma sa till mig att det var bast att jag hade bra radiokanaler! Mellan 15 eller 16 varje dag sa kommer jag att skjutsa barnen till alla deras aktiviteter! De har valdigt mycket pa schemat! Vissa dagar far jag till och med hamta dem pa skolan istallet for bussen for att de ska hinna battre. pust!

Tjejen har Gymnastik, Ballet, piano och fotboll!!

Killen har fotboll 4 grr i veckan, karate 2 grr och schack 1 gang och piano!!

Exklusive detta sa har de ganska mycket laxor, och poangtera deras badas aktiviteter ar samtidigt, alltsa samma tid! Jag behover hjälp av en annan au pair med samakning for att allt ska ga ihop!!

Idag bakar jag en tarta till min kompis som fyller 20 ar!! Det ska bli en vanlig tarta  med gradde och hallon!!! I amerika ater de inte sanna tartar!!  :)

puss och kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar