onsdag 12 september 2012

Klassen

Min vardforaldrar skulle pa foraldrarmote till barnens skola under samma tid som jag skulle borja min klass. Efter överenskommelse sa lamnade jag barnen hos en annan familj. Denna familjen var sena hem, sa jag och min kompis blev sena till en annan kompis som vi skulle samaka med! Vi hade tryckt ut address och allting och forsokt trycka in den i GPS:en men i borjan fick vi inte fram det, allt detta tillsammans ledde till att vi kom kanske 7 minuter for sent. Lararen var mycket trevlig! Han var en gammal men klok! Han ropade upp alla namnen, fragade vilket land vi var ifran, var vi bodde i USA (DC, Virginia eller Maryland) och hur manga barn vi tog hand om, dvs de flesta var au pairer. Majoriteten var fran Brazilien, men dar var aven fran Peru, Mexico, Tyskland och jag da fran Sverige.

Nar han kom till mitt namn sa han Emelie Persson, wait you must be from Sweden, right? Your lastname is very swedish... Hm kanske? Sen berattade han att hans slaktingar flyttade fran Sverige for 150 ar sedan, sa i princip sa tyckte han att han var svensk. Sen innan jag gick hem sa borjade han prata om landskapen i Sverige, han visste Skane och Smaland och var Stockholm lag, haha! \


Efter uppropet sa gav han oss ett grammatiktest som vi skulle gora resten av lektionen, Vi fick cirka 40 uppgifter, varje uppgift bestod av tva meningar, bada meningarna betydde i princip samma sak, vi skulle bara andra grammatiken lite. Vissa meningar var latta, nar vissa var mycket klurriga. Pa torsdag ska vi ga igenom uppgifterna tillsammans, han ville bara veta var vi lag!

Nu ska det koras jarnet!! Nu ska engelskan sattas pa plats ( hoppas jag i allafall! )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar