tisdag 4 september 2012

Langhelgen ar nu slut!!

Min vardfamilj har varit ivag pa minisemester denna helgen och jag har stannat hemma. Mellan fredag och mandagkvall har de varit borta. Mandagen var rod dag ( Labour day) da alla lediga fran skolan och de flesta fran jobben.

Jag hade min tyska kompis Ramona som gast i huset hela helgen, kandes skont att inte vara ensam i det stora huset!! Vi har lagat mat och sett pa film, besokt Annapolis och Philadelphia som jag tidigare berattat att vi skulle gora.

Pa fredagen hyrde vi filmen LOL med Miley Cyrus, faktiskt ratt bra!! Vi lagade en tysk ratt med kyckling och ris, och farska grönsaker!! gott!!

Pa lordagen tog vi bilen och tuttade ivag till Annapolis, ligger cirka 50 minuter harifran! Och glad ar jag att jag har en GPS, hur skulle jag hitta annars? och pa tal om highway har, helt forvirrande ibland, alla dessa olika filer hit och dit? har hant att jag har kort av pa fel avfart osv. men men da berattar GPS var jag ska kora istället!! bra ju!!


Annapolis var en mycket vacker liten stad, det ar ju som sagt huvudstaden i Maryland, och ar aven kant for seefood, oh gud jag kommer inte pa ett bra ord pa svenska, gud vad hemskt!! havsmat!! haha!!
Vi gick runt i hamnen och tittade pa de fina batarna! Annapolis ar aven kant for sin militarstyrka till havs, kladda i vita klader fran topp till ta, mycket stiligt ma jag saga!! Jag tanke hela dagen att ville ha en bild med de stiliga killarna, och nar det narmade sig kvall sa fragade jag antligen, jag vagade haha!! De var mycket trevliga!!!


Pa sondagen steg vi upp vid 5 pa morgonen for att sedan ta bilen tilll tunnelbanan och ta bussen fran DC, megabus! mycket bra!! om man bokar tillrackligt tidigt kan man fa det for 1 dollar!! men vi var inte   lika snabba till att boka!!

Bussfarden tog 3 h och sen var vi framme! Typiskt nog skulle det regna nar vi kom fram, men jag var anda ratt glad, for det var mycket svalare!! :) Vi gick och satte oss pa en bank och at var picknick, bagels med Cream cheese och morötter!! man maste halla i pengarna!! Vi sedan runt i staden, i och med att vi inte hade nagon karta sa fragade vi runt och de visade sig att dar var en konsert just den dagen och vi kunde inte se Rocky statue och Liberty bell :( det mest kanda sakerna i Philadelphia !! Vi blev ganska arga, om vi ville ga in pa konsertomradet sa behovde vi betala 90 dollar!!

Men efter ett tag gav vi oss och gick runt i resten av staden istället!

Efter en lang dag sa tog vi bussen hem igen vid 8 tiden och var senare hemma i Potomac vid halv ett pa natten. Trotta var vi da!! Nasta dag sa sov vi lange och sen bakade vi chokladkaka, handlade mat till min vardfamilj och jag kopte en ny valbehovd vaska!! En ladervaska med bra kvalitet men bara typ for 250 kr, har kostat närmare 800-1000 kr innan!! Mycket nojd!!

For ovrigt har jag fort over mina bilder pa ett usb minner da kameraminnet var fullt! Sa nu lagger jag upp nagra bilder ni kan se!! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar